Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

ROZVRH A SEZNAM POMŮCEK NA ŠKOLNÍ ROK 2022/23:osobní stránka

ROZVRH A SEZNAM POMŮCEK NA ŠKOLNÍ ROK 2022/23

Rozdělení žáků do skupin:
Žáci 5-6 let – přípravné studium a 7-9 let mladší žáci: v těchto skupinách si žáci budou zkoušet různé techniky a postupně se seznamovat s problematikou výtv.oboru.
Starší žáci nad 10 let – možnost volby skupiny dle zaměření (žáci nahlašují na konči školního roku a noví žáci jsou přiřazeni dle volných míst ve skupinách): skupiny zaměřené na plošnou tvorbu (kresba, malba, grafika, kombinované techniky) s drobným zapojením prostorové či objektové tvorby a skupiny zaměřené na prostorovou a objektovou tvorbu (práce s různými materiály apod., návrhová kresba, malba, akční a experimentální malba).
Rozšířené studium – pro vybrané žáky s hlubším zájmem o výtvarný obor.

ROZVRH SKUPIN  2022/23


ÚTERÝ

14.00-16.30

Mladší žáci: 8-9 let

ÚTERÝ

16.45-19.00

I.(II.)stupeň zákl.studia:

Zaměření: prostorová a objektová tvorba

STŘEDA

15.00-17.30

I.(II.)stupeň zákl.studia: 

Zaměření: plošná tvorba

ČTVRTEK

14.00-16.30

Mladší žáci: 7-8 let 

ČTVRTEK

16.45-19.00

Rozšířené studium

PÁTEK

14.00-16.30

I.(II.)stupeň zákl.studia:

Zaměření: prostorová a objektová tvorba

PÁTEK

16.45-19.00

I.(II.)stupeň zákl.studia:

Zaměření: plošná tvorba

 


SEZNAM POMŮCEK PRO MLADŠÍ ŽÁKY/také přípravné studium/:

Zákl.informace k tvorbě ve skupině: Základem je plošná (malba, kresba, grafika,…), prostorová (keramika,…), objektová (práce s různým materiálem) tvorba a častější střídání tématických celků. Součástí je naučit se umět dívat kolem sebe, prožitek z tvorby, seznamování se s výtvarnými prostředky a experiment a nahlédnutí do výtvarné kultury.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík  se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný), přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) umyvatelný ubrus na stůl (rozměry – cca 1 m x 80cm), hadříky (menší, nastříhané), houbičky, štětce (štětinové/na temperu/ - min. 6 ks a vlasové /na vodovky/ – min. 6 ks, velikosti od 0 po 20 a více; nekupujte štětce, které línají!!!), velká umělohmotná paleta,

akvarelové barvy (vodové barvy nebo anilinky), tempery, pastelky, barevné fixy, černý fix, tužky (měkké a tvrdé), voskové pastely (nejméně 24 odstínů), guma a plastická guma, strouhátko, nůžky

 

SEZNAM POMŮCEK PRO PRACOVNÍ SKUPINY zaměřené na plošnou tvorbu (středeční skupina a páteční skupina od 16.45):

Zákl. informace k tvorbě ve skupině: Ve skupinách s tímto zaměřením se více věnujeme plošné tvorbě, dále studijní tvorbě a v menší míře tvorbě prostorové a objetkové.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný),přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) Budeme se věnovat hodně malbě –žák si volí barvy dle zájmu: kvalitní temperové barvy, olejové barvy, akrylové barvy, akvarelové barvy, pastely…, dle toho širokou škálu vhodných štětců(vlasové na akvarelovou malbu, štětinové na pastozní malbu), palet (preference velkých, plastové – na temperu, akryl,…, dřevěné – vhodné na olej, keramické –na tuš apod.). Na škole mám čínské tuše - možnost se věnovat tušové malbě. Dále je fajn mít větší množství na menší kousky nastříhaných hader, kuchyňských houbiček, k alternativní malbě staré kartáčky na zuby apod. Kdo má zájem o malbu na plátno, tak si pořídí vlastní plátna.

c) Nejen ke studijní kresbě – široká škála tužek (H, HB, B), kvalitní pastelky či akvarelové pastelky

d) Další pomůcky: kvalitní násadka na redispero, propiska, nůžky, gumy, strouhátko, velký a pevný ubrus, kroužkový záznamník A5 (na zápisky)

e) vlastní sada rydel na linoryt

f) doporučuji,ale je to dobrovolné – dřevěná deska na napínání papíru A2 – bude pečlivě podepsaná a používat ji bude pouze vlastník desky (jinak jsou na škole na zapůjčení, ale ne moc v dobrém stavu)

g) složka na kresebné a malířské práce v různých formátech od A3 po A1 –dobrovolné – hlavně pro ty, kteří si chtějí v rámci studia přenášet práce

 

 

SEZNAM POMŮCEK PRO PRACOVNÍ SKUPINY zaměřené na prostorovou a objektovou tvorbu (úterní skupina od 16.45 a páteční skupina od 14.00):

Zákl. informace k tvorbě ve skupině: Ve skupinách s tímto zaměřením se více věnujeme prostorové a objektové tvorbě, dále studijní tvorbě a v menší míře tvorbě plošné.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný),přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) sbíráme různý odpadový materiál (plast apod., nepodléhající hnilobným procesům) a staré předměty dle uvážení – pozn. děti si automaticky sbírají v průběhu roku a do výtvarky si nosí dle potřeby

c) Ke studijní kresbě a malbě – široká škála tužek (H, HB, B), kvalitní pastelky či akvarelové pastelky, tempery nebo akrylové barvy (dle preference), akvarelové barvy, kvalitní štětinové a vlasové štětce (velikosti od 0 výš, ploché i kulaté)

d) Dále (a dle potřeby): propiska, gumy, strouhátko, pravítko, kružítko, velký a pevný ubrus, ručník, hadřičky, houbičky, kroužkový záznamník A5 (na zápisky), popřípadě tvrdé, štětinové štětce (na velkoformátovou, pastózní malbu) a špachtle, paleta (dřevěná a umělohmotná), součástí mohou být i pomůcky z minulých školních let– např. dláta a další nástroje na dřevo (řezbářská sada),…

 

SEZNAM POMŮCEK PRO žáky, kteří jsou zařazeni do ROZŠÍŘENÉHO STUDIA:

Program: Dějiny umění, studijní tvorba, individuální tvorba

Základní seznam pomůcek:

1. Pomůcky dle obou programů pro základní skupinu (plošná i prostorová tvorba) – upřesnění individuálně na úvodní hodině

2. Učebnice: Kapitoly z dějin výtvarného umění“ –Vladimír Prokop; kroužkový pořadač na vkládání papírů A4 (polypropylenový) na Obrazový deník (týká se nových žáků, žáci, co už chodí, ho mají založený), psací potřeby



návštěvníků stránky
celkem97 020
tento týden2
dnes2