ROZVRH SKUPIN 2022/23
ÚTERÝ | 14.00-16.30 | Mladší žáci: 8-9 let |
ÚTERÝ | 16.45-19.00 | I.(II.)stupeň zákl.studia: Zaměření: prostorová a objektová tvorba |
STŘEDA | 15.00-17.30 | I.(II.)stupeň zákl.studia: Zaměření: plošná tvorba |
ČTVRTEK | 14.00-16.30 | Mladší žáci: 7-8 let |
ČTVRTEK | 16.45-19.00 | Rozšířené studium |
PÁTEK | 14.00-16.30 | I.(II.)stupeň zákl.studia: Zaměření: prostorová a objektová tvorba |
PÁTEK | 16.45-19.00 | I.(II.)stupeň zákl.studia: Zaměření: plošná tvorba |
SEZNAM POMŮCEK PRO
MLADŠÍ ŽÁKY/také přípravné studium/:
Zákl.informace k tvorbě
ve skupině: Základem je plošná (malba, kresba, grafika,…), prostorová (keramika,…),
objektová (práce s různým materiálem) tvorba a častější střídání
tématických celků. Součástí je naučit se umět dívat kolem sebe, prožitek
z tvorby, seznamování se s výtvarnými prostředky a experiment a nahlédnutí
do výtvarné kultury.
Základní seznam pomůcek:
a) Žák do výtvarky bude
mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné
pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný), přezůvky a
převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si
žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou.
Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.
b) umyvatelný ubrus na
stůl (rozměry – cca 1 m x 80cm), hadříky (menší,
nastříhané), houbičky, štětce (štětinové/na temperu/ - min. 6 ks a vlasové
/na vodovky/ – min. 6 ks, velikosti od 0 po 20 a více; nekupujte
štětce, které línají!!!), velká umělohmotná paleta,
akvarelové
barvy (vodové barvy nebo anilinky), tempery, pastelky, barevné fixy,
černý fix, tužky (měkké a tvrdé), voskové pastely (nejméně 24 odstínů),
guma a plastická guma, strouhátko, nůžky
SEZNAM POMŮCEK PRO PRACOVNÍ
SKUPINY zaměřené na plošnou tvorbu (středeční skupina a páteční skupina od
16.45):
Zákl. informace k tvorbě
ve skupině: Ve skupinách s tímto zaměřením se více věnujeme plošné tvorbě, dále studijní
tvorbě a v menší míře tvorbě prostorové a objetkové.
Základní seznam pomůcek:
a) Žák do výtvarky bude
mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné
pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný),přezůvky a převlečení,
ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může
nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše
uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.
b) Budeme se věnovat
hodně malbě –žák si volí barvy dle zájmu: kvalitní temperové barvy, olejové
barvy, akrylové barvy, akvarelové barvy, pastely…, dle toho širokou škálu
vhodných štětců(vlasové na akvarelovou malbu, štětinové na pastozní malbu),
palet (preference velkých, plastové – na temperu, akryl,…, dřevěné – vhodné na
olej, keramické –na tuš apod.). Na škole mám čínské tuše - možnost se věnovat
tušové malbě. Dále je fajn mít větší množství na menší kousky nastříhaných
hader, kuchyňských houbiček, k alternativní malbě staré kartáčky na zuby
apod. Kdo má zájem o malbu na plátno, tak si pořídí vlastní plátna.
c) Nejen ke studijní
kresbě – široká škála tužek (H, HB, B), kvalitní pastelky či akvarelové
pastelky
d) Další pomůcky:
kvalitní násadka na redispero, propiska, nůžky, gumy, strouhátko, velký a pevný
ubrus, kroužkový záznamník A5 (na zápisky)
e) vlastní sada rydel na
linoryt
f) doporučuji,ale je to
dobrovolné – dřevěná deska na napínání papíru A2 – bude pečlivě podepsaná a
používat ji bude pouze vlastník desky (jinak jsou na škole na zapůjčení, ale ne
moc v dobrém stavu)
g) složka na kresebné a
malířské práce v různých formátech od A3 po A1 –dobrovolné – hlavně pro
ty, kteří si chtějí v rámci studia přenášet práce
SEZNAM POMŮCEK PRO PRACOVNÍ
SKUPINY zaměřené na prostorovou a objektovou tvorbu (úterní skupina od 16.45 a
páteční skupina od 14.00):
Zákl. informace k tvorbě
ve skupině: Ve skupinách s tímto zaměřením se více věnujeme prostorové a objektové
tvorbě, dále studijní tvorbě a v menší míře tvorbě plošné.
Základní seznam pomůcek:
a) Žák do výtvarky bude
mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné
pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný),přezůvky a převlečení,
ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může
nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše
uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.
b) sbíráme různý
odpadový materiál (plast apod., nepodléhající hnilobným procesům) a staré
předměty dle uvážení – pozn. děti si automaticky sbírají v průběhu roku a
do výtvarky si nosí dle potřeby
c) Ke studijní
kresbě a malbě – široká škála tužek (H, HB, B), kvalitní pastelky či akvarelové
pastelky, tempery nebo akrylové barvy (dle preference), akvarelové barvy,
kvalitní štětinové a vlasové štětce (velikosti od 0 výš, ploché i kulaté)
d) Dále (a dle potřeby):
propiska, gumy, strouhátko, pravítko, kružítko, velký a pevný ubrus, ručník,
hadřičky, houbičky, kroužkový záznamník A5 (na zápisky), popřípadě tvrdé,
štětinové štětce (na velkoformátovou, pastózní malbu) a špachtle, paleta (dřevěná
a umělohmotná), součástí mohou být i pomůcky z minulých školních let–
např. dláta a další nástroje na dřevo (řezbářská sada),…
SEZNAM POMŮCEK PRO žáky,
kteří jsou zařazeni do ROZŠÍŘENÉHO STUDIA:
Program: Dějiny umění, studijní
tvorba, individuální tvorba
Základní seznam pomůcek:
1. Pomůcky dle obou programů
pro základní skupinu (plošná i prostorová tvorba) – upřesnění individuálně na úvodní
hodině
2. Učebnice:
Kapitoly z dějin výtvarného umění“ –Vladimír Prokop; kroužkový pořadač na
vkládání papírů A4 (polypropylenový) na Obrazový deník (týká se nových žáků,
žáci, co už chodí, ho mají založený), psací potřeby
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 97 020 |
tento týden | 2 |
dnes | 2 |