Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

ROZŠÍŘENÉ STUDIUM:osobní stránka

ROZŠÍŘENÉ STUDIUM

Zde informace pro žáky rozšířeného studia.

Pracovní skupina: Čt: 16.45-19.00

Žáci: Šárka K., Eva Z., Pavla P., Tereza K., Nikol O., Viky H., Hana N., Valeria L., Zorka G.

VÝUKA 11., 18. DUBNA


Pokračovat budeme ve vašich INDIVIDUÁLKÁCH, jak jsme si vyřešili minulou hodinu + vezměte si i OBRAZOVÉ DENÍKY s úkolem:


PL: Utagawa Hirošige - Rýžová pole Asakusa...  - doplňte si informace k autorovi (pokud už nemáte) + najděte si info k japonskému tisku 



VÝUKA 4. DUBNA


Do výuky si přineste OBRAZOVÉ DENÍKY.

ŘEŠIT BUDEME INDIVIDUÁLNÍ TVORBU, protože práce k soutěži máme uzavřené.

Přijďte pokud možno všichni a včas. Na škole máme inspekci, tak ať je vše O.K :) .



VÝUKA 28. března


VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY - výuka je zrušena



VÝUKA 21. března


VÝUKA JE Z DŮVODU NEMOCI ZRUŠENA.

Děkuji za pochopení




VÝUKA 14. BŘEZNA


Dnes se uzavře téma k soutěži BARVA JE DOBRÁ - společně zhodnotíme a určíme, co na soutěž půjde a co ne.

Kdo má dílo již dokončené, tak bude pracovat na tématu rozpracovaném v základním studiu - Kámen mudrců/tajemství zlatého květu  - příprava pak dle toho.

Valery bude pokračovat ve své individuálce - Pokoj jako kostka.



VÝUKA 27. ÚNORA a 7. BŘEZNA


Pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ - blíží se termín jeho dokončování (15.3.) , tak se pokusíme na něm zapracovat.




VÝUKA 22. ÚNORA


Pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ .


Z návštěvy vernisáže (Květiny roku) máte mít vypracovaný PL - přineste ho zpracovaný do výtvarky. 



VÝUKA 15. ÚNORA


Návštěva VERNISÁŽE: KVĚTINY ROKU - Veronika Áčová

Odchod ze školy - nejpozději v 16.55

Vernisáž se uskuteční v GALERII 99 (Galerie Antonína Vojtka)


Po návratu z vernisáže ve výtvace  budeme pokračovat v tématu BARVA JE DOBRÁ 



VÝUKA 1. ÚNORA


Předání výpisu Vysvědčení za první pololetí - komu jsem nepředala v základní skupině, tak předám výpis v tento den.


Jinak pokračujeme v tématu BARVA JE DOBRÁ  - dle toho individuální příprava.


8. února - JARNÍ PRÁZDNINY- výuka odpadá




VÝUKA 25. LEDNA


 pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ 



VÝUKA 18. LEDNA


Zahrajeme si didaktickou hru k dějinám umění - návaznost na díla, která máte v Obrazovém deníku (ten si také vezměte s sebou). Nejedná se o zkoušení, ale o OPAKOVÁNÍ. 


Pokud zbyde čas, tak budeme pokračovat v rozdělané práci.



VÝUKA 11. LEDNA


1. vezměte si s sebou OBRAZOVÉ DENÍKY

2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ 



VÝUKA 4. LEDNA


1. vezměte si s sebou OBRAZOVÉ DENÍKY, a ti z vás, co jste byli v Museu moderního umění Salzburg, si do výuky vezměte  PRACOVNÍ LISTY zpracované k jednotlivým výstavám

2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ 



VÁNOČNÍ PRÁZDNINY

23. 12. 2023 - 2. 1. 2024


VÝUKA 21. PROSINCE


POZOR ZMĚNA:  

Výjimečně dnes výuka proběhne v čase od 12.00 do 15.30 hodin.


1. Niky a Valery - budeme se věnovat přípravě na um. školy

2. Ostatní - práce na tématu: Barva je dobrá


Pozn.: Kdo může přijít později, přijde později, kdo nemůže přijít vůbec, tak ho omluvím, jen mi aspoň napište, ať vím.


VÝUKA 14. PROSINCE

ZRUŠENA KVŮLI NEMOCI

Děkuji za pochopení



VÝUKA 7. PROSINCE


1. ti z vás, co jste byli v Museu moderního umění Salzburg, si do výuky vezměte všechny PRACOVNÍ LISTY zpracované k jednotlivým výstavám

2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ a k přípravě na um. školy

3. Niky a Valerie si do výuky donesou všechny práce k PORTFOLIU 



VÝUKA 30. LISTOPADU


Úkol: KONKRETIZUJTE SI své podtéma k tématu BARVA JE DOBRÁ a rozhodněte se, v jaké TECHNICE byste ho realizovali. Prodiskutujeme a dořešíme na začátku výuky.

= k zamýšlené technice se i připravte na výuku

Jinak si přineste i Obrazové deníky.

Ti, co se hlásí na um.školy, se věnují i tomu, co jsme si zadali ve výuce.



VÝUKA 9. a 23. LISTOPADU


Čemu se budeme věnovat a příprava:


Dějiny umění a nauka: všichni si přinesou Obrazové deníky + učebnici!


Výtvarná tvorba:

Jinak se budeme věnovat dokončování zátiší v koláži a konečně zhodnocení obrazu lebky s parožím a přípravě na um.školy (s tím souvisí DÚ - vypracování PL ke gotice, klasicismu)



VÝUKA 9. LISTOPADU


Čemu se budeme věnovat a příprava:


Dějiny umění a nauka: všichni si přinesou Obrazové deníky + učebnici!


Praktická tvorba: 

a) Lebka s parožím - dokončení a její reflexe s hodnocením

b) Ti, co se nehlásí na um.školu - řeší ZÁTIŠÍ V KOLÁŽI

c) Niky a Valery - příprava k talentovkám

                            - Valery přinese dokončená CVIČENÍ K PERSPEKTIVĚ + si vypracuje PL k ROMÁNSKÉMU SLOHU

                            - Niky si nastuduje teoret.úvod k perspektivě (odkaz jsem poslala do chatu)


Pozn.: ti, co nebyli minulý týden ve výuce - ÚKOLY z 26. října pořád platí - NEZAPOMEŇTE SI JE PŘINÉST



VÝUKA 2. LISTOPADU


Příprava na výuku:

Úkoly - viz níže (výuka 26. října-podzimní prázdniny)



VÝUKA 26. ŘÍJNA

PODZIMNÍ PRÁZDNINY - výuka odpadá


Úkoly: 1. TEORETICKÝ ÚKOL:

PL - Leonardo da Vinci - Sv.Anna Samotřetí : Renesance - renesanční kompoziční schéma= trojúhelníková kompozice

PL - Petr Paul Rubens - Únos dcer Leukippových: Baroko - barokní kompoziční schéma = diagonální kompozice

CO ŘEŠÍME?

a) Srovnání těchto dvou kompozičních schémat - jak daná kompozice ovlivňuje charakter obrazu? Zde se zamyslete, vycházejte z toho, co je na obraze.

Rada: najděte si info i k zobrazeným námětům

b) Doplňte si informace k autorům obrazů


Pro ty, co se hlásí na um. školy: V PL zpracovanou RENESANCI, BAROKO - h. znaky, charakteristika

Jinak byste měli mít už zpracované: Pravěk, Egypt, Řecko, Řím


2. PRAKTICKÝ ÚKOL ke KOMPOZICI:

Sestavte si a nakreslete dle postupu v teoret.listů, které jsem vám dala okopírované, ZÁTIŠÍ, které se bude skládat ze tří vybraných předmětů a bude poskládané do trojúhelníkové kompozice.

A) ti, co se nehlásí na um. školy - zátiší kreslí jen schematicky, formát A4 (stačí kancelářský papír)

B) ti, co se hlásí na um. školy - zátiší kreslí realisticky (tvar-forma- stínování), tužka, formát A3 (kreslící karton)



VÝUKA 19. ŘÍJNA


Příprava na výuku:

Budeme dokončovat malbu z minulého týdne.

Jinak si přineste i Obrazové deníky.



VÝUKA 12. ŘÍJNA


Příprava na výuku:

Budeme realizovat malbu obrazu s tématem Lebka s parožím, na kterou jste se ve svých návrháčích připravovali minulý týden. Spousta z vás si brala své NÁVRHÁČE na dodělání domů, tak si je nezapomeňte přinést do výuky - z toho budeme vycházet: NÁVRHÁČ JE SOUČÁSTÍ PRÁCE.

K samotné realizaci si přineste akvarely a všechny výtvarné prostředky, které budete potřebovat k realizaci malby - to jste si ujasnili v návrháčích.




VÝUKA 5. ŘÍJNA


Příprava na výuku:

1. úkoly - viz níže

2. k praktické tvorbě - akvarely, tuše, štětce, tužky + oblíbené kresebné prostředky



VÝUKA 28. ZÁŘÍ

STÁTNÍ SVÁTEK - výuka odpadá


Úkoly: 1. úkol pro všechny:

PL - Menhiry v Carnacu 

PL - Zenové kameny v chrámu Rjóandži v Japonsku

Čeho si všímat, co řešit?

a) KÁMEN - jako posvátný symbol - obecně, srovnání v rámci kulturních souvislostí (menhiry ve Francii - neolit, zenové kameny - japonsko, budhismus)

b) co jsou menhiry, k čemu slouží, uspořádání, kolik jich je, jaká je jejich výška

c) kdo vytvořil uspořádání zenových kamenů a kdy, jaké je jejich uspořádání, kolik jich je, jak o nich přemýšlet

d) váš názor

Zdroje: lit. k dějinám umění a vyhledávání na internetu. K chrámu Rjóandži: Blog- www.hotovec.cz/blog/zahrada-rjoandzi

2. úkol pro Valerii a Nikol: studium k dějinám umění (vycházejte z doporuč.učebnice): k dispozici máte dva pracovní list  PL -  do jednoho si uděláte shrnutí k PRAVĚKÉMU UMĚNÍ, do druhého k EGYPTU:

1 str. - Název (př. Pravěk), seznam uměleckých děl (vlastní výběr + díla, které máte v obr.deníku si vytáhněte třeba červeně- v tomto případě Menhiry v Carnacu si zapíšete k pravěku)

2. str. - základní charakteristika, hl. znaky a poznámky - stručně a jasně, sloužit to má k rychlému přehledu 

3. úkol pro Terku a Zorku: návštěva výstavy Františka Vargy v Museu pod Vodárnou a následné zpracování PL - viz úkoly z 21. září



VÝUKA 21. ZÁŘÍ


Úkoly: 1. všichni budou mít z vernisáže vyplněný PL - 1.str. poznámky k Františku Vargovi a jeho dílu, na druhou stranu se vlepí vámi vytvořený soubor vybraných děl Františka Vargy (pokud nemáte možnost si to někde vytisknout, přineste mi soubor na flešce a já vám ho vytisknu ve škole)

2. pro nově zařazené studentky do rozš. studina - zpracujete si úvodní stránku do Obrazového deníku - ve vybraném stylu vytvořte svůj autoportrét a vlepte si ho na úvodní stranu

3. pro Valerii a Nikol: a) do výuky si přineste všechny vaše výtvarné práce staré max. 2 roky (mohou být i ve foto-dokumentaci - ale vytištěné k prezentaci)

b) mrkněte na střední um. školy a popřemýšlejte, na jaký obor byste se chtěly hlásit - určitý výběr dám na společný chat


K práci ve výuce: s sebou tužky (H, HB, B)



VÝUKA 14. ZÁŘÍ


1. část výuky:

Vernisáž František Varga Jubileum

Museum pod Vodárnou

Sraz na výtvarce, odchod na vernisáž v 16.55, návrat z vernisáže kolem 18.00.

S sebou: foťák v mobilu, propiska na poznámky


2. část výuky:

ORGANIZAČNÍ

S sebou: noví žáci pořadač na vkládání papírů A4 (stávající žáci Obrazový deník), psací potřeby, sešit na poznámky

návštěvníků stránky
celkem105 351
tento týden121
dnes3