VÝUKA 11., 18. DUBNA
Pokračovat budeme ve vašich INDIVIDUÁLKÁCH, jak jsme si vyřešili minulou hodinu + vezměte si i OBRAZOVÉ DENÍKY s úkolem:
PL: Utagawa Hirošige - Rýžová pole Asakusa... - doplňte si informace k autorovi (pokud už nemáte) + najděte si info k japonskému tisku
VÝUKA 4. DUBNA
Do výuky si přineste OBRAZOVÉ DENÍKY.
ŘEŠIT BUDEME INDIVIDUÁLNÍ TVORBU, protože práce k soutěži máme uzavřené.
Přijďte pokud možno všichni a včas. Na škole máme inspekci, tak ať je vše O.K :) .
VÝUKA 28. března
VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY - výuka je zrušena
VÝUKA 21. března
VÝUKA JE Z DŮVODU NEMOCI ZRUŠENA.
Děkuji za pochopení
VÝUKA 14. BŘEZNA
Dnes se uzavře téma k soutěži BARVA JE DOBRÁ - společně zhodnotíme a určíme, co na soutěž půjde a co ne.
Kdo má dílo již dokončené, tak bude pracovat na tématu rozpracovaném v základním studiu - Kámen mudrců/tajemství zlatého květu - příprava pak dle toho.
Valery bude pokračovat ve své individuálce - Pokoj jako kostka.
VÝUKA 27. ÚNORA a 7. BŘEZNA
Pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ - blíží se termín jeho dokončování (15.3.) , tak se pokusíme na něm zapracovat.
VÝUKA 22. ÚNORA
Pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ .
Z návštěvy vernisáže (Květiny roku) máte mít vypracovaný PL - přineste ho zpracovaný do výtvarky.
VÝUKA 15. ÚNORA
Návštěva VERNISÁŽE: KVĚTINY ROKU - Veronika Áčová
Odchod ze školy - nejpozději v 16.55
Vernisáž se uskuteční v GALERII 99 (Galerie Antonína Vojtka)
Po návratu z vernisáže ve výtvace budeme pokračovat v tématu BARVA JE DOBRÁ
VÝUKA 1. ÚNORA
Předání výpisu Vysvědčení za první pololetí - komu jsem nepředala v základní skupině, tak předám výpis v tento den.
Jinak pokračujeme v tématu BARVA JE DOBRÁ - dle toho individuální příprava.
8. února - JARNÍ PRÁZDNINY- výuka odpadá
VÝUKA 25. LEDNA
pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ
VÝUKA 18. LEDNA
Zahrajeme si didaktickou hru k dějinám umění - návaznost na díla, která máte v Obrazovém deníku (ten si také vezměte s sebou). Nejedná se o zkoušení, ale o OPAKOVÁNÍ.
Pokud zbyde čas, tak budeme pokračovat v rozdělané práci.
VÝUKA 11. LEDNA
1. vezměte si s sebou OBRAZOVÉ DENÍKY
2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ
VÝUKA 4. LEDNA
1. vezměte si s sebou OBRAZOVÉ DENÍKY, a ti z vás, co jste byli v Museu moderního umění Salzburg, si do výuky vezměte PRACOVNÍ LISTY zpracované k jednotlivým výstavám
2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ
VÁNOČNÍ PRÁZDNINY
23. 12. 2023 - 2. 1. 2024
VÝUKA 21. PROSINCE
POZOR ZMĚNA:
Výjimečně dnes výuka proběhne v čase od 12.00 do 15.30 hodin.
1. Niky a Valery - budeme se věnovat přípravě na um. školy
2. Ostatní - práce na tématu: Barva je dobrá
VÝUKA 14. PROSINCE
ZRUŠENA KVŮLI NEMOCI
Děkuji za pochopení
VÝUKA 7. PROSINCE
1. ti z vás, co jste byli v Museu moderního umění Salzburg, si do výuky vezměte všechny PRACOVNÍ LISTY zpracované k jednotlivým výstavám
2. pokračovat budeme v tématu BARVA JE DOBRÁ a k přípravě na um. školy
3. Niky a Valerie si do výuky donesou všechny práce k PORTFOLIU
VÝUKA 30. LISTOPADU
Úkol: KONKRETIZUJTE SI své podtéma k tématu BARVA JE DOBRÁ a rozhodněte se, v jaké TECHNICE byste ho realizovali. Prodiskutujeme a dořešíme na začátku výuky.
VÝUKA 9. a 23. LISTOPADU
Čemu se budeme věnovat a příprava:
Dějiny umění a nauka: všichni si přinesou Obrazové deníky + učebnici!
Výtvarná tvorba:
Jinak se budeme věnovat dokončování zátiší v koláži a konečně zhodnocení obrazu lebky s parožím a přípravě na um.školy (s tím souvisí DÚ - vypracování PL ke gotice, klasicismu)
VÝUKA 9. LISTOPADU
Čemu se budeme věnovat a příprava:
Dějiny umění a nauka: všichni si přinesou Obrazové deníky + učebnici!
Praktická tvorba:
a) Lebka s parožím - dokončení a její reflexe s hodnocením
b) Ti, co se nehlásí na um.školu - řeší ZÁTIŠÍ V KOLÁŽI
c) Niky a Valery - příprava k talentovkám
- Valery přinese dokončená CVIČENÍ K PERSPEKTIVĚ + si vypracuje PL k ROMÁNSKÉMU SLOHU
- Niky si nastuduje teoret.úvod k perspektivě (odkaz jsem poslala do chatu)
Pozn.: ti, co nebyli minulý týden ve výuce - ÚKOLY z 26. října pořád platí - NEZAPOMEŇTE SI JE PŘINÉST
VÝUKA 2. LISTOPADU
Příprava na výuku:
Úkoly - viz níže (výuka 26. října-podzimní prázdniny)
VÝUKA 26. ŘÍJNA
PODZIMNÍ PRÁZDNINY - výuka odpadá
Úkoly: 1. TEORETICKÝ ÚKOL:
PL - Leonardo da Vinci - Sv.Anna Samotřetí : Renesance - renesanční kompoziční schéma= trojúhelníková kompozice
PL - Petr Paul Rubens - Únos dcer Leukippových: Baroko - barokní kompoziční schéma = diagonální kompozice
CO ŘEŠÍME?
a) Srovnání těchto dvou kompozičních schémat - jak daná kompozice ovlivňuje charakter obrazu? Zde se zamyslete, vycházejte z toho, co je na obraze.
Rada: najděte si info i k zobrazeným námětům
b) Doplňte si informace k autorům obrazů
Pro ty, co se hlásí na um. školy: V PL zpracovanou RENESANCI, BAROKO - h. znaky, charakteristika
Jinak byste měli mít už zpracované: Pravěk, Egypt, Řecko, Řím
2. PRAKTICKÝ ÚKOL ke KOMPOZICI:
Sestavte si a nakreslete dle postupu v teoret.listů, které jsem vám dala okopírované, ZÁTIŠÍ, které se bude skládat ze tří vybraných předmětů a bude poskládané do trojúhelníkové kompozice.
A) ti, co se nehlásí na um. školy - zátiší kreslí jen schematicky, formát A4 (stačí kancelářský papír)
B) ti, co se hlásí na um. školy - zátiší kreslí realisticky (tvar-forma- stínování), tužka, formát A3 (kreslící karton)
VÝUKA 19. ŘÍJNA
Příprava na výuku:
Budeme dokončovat malbu z minulého týdne.
Jinak si přineste i Obrazové deníky.
VÝUKA 12. ŘÍJNA
Příprava na výuku:
Budeme realizovat malbu obrazu s tématem Lebka s parožím, na kterou jste se ve svých návrháčích připravovali minulý týden. Spousta z vás si brala své NÁVRHÁČE na dodělání domů, tak si je nezapomeňte přinést do výuky - z toho budeme vycházet: NÁVRHÁČ JE SOUČÁSTÍ PRÁCE.
K samotné realizaci si přineste akvarely a všechny výtvarné prostředky, které budete potřebovat k realizaci malby - to jste si ujasnili v návrháčích.
VÝUKA 5. ŘÍJNA
Příprava na výuku:
1. úkoly - viz níže
2. k praktické tvorbě - akvarely, tuše, štětce, tužky + oblíbené kresebné prostředky
VÝUKA 28. ZÁŘÍ
STÁTNÍ SVÁTEK - výuka odpadá
Úkoly: 1. úkol pro všechny:
PL - Menhiry v Carnacu
PL - Zenové kameny v chrámu Rjóandži v Japonsku
Čeho si všímat, co řešit?
a) KÁMEN - jako posvátný symbol - obecně, srovnání v rámci kulturních souvislostí (menhiry ve Francii - neolit, zenové kameny - japonsko, budhismus)
b) co jsou menhiry, k čemu slouží, uspořádání, kolik jich je, jaká je jejich výška
c) kdo vytvořil uspořádání zenových kamenů a kdy, jaké je jejich uspořádání, kolik jich je, jak o nich přemýšlet
d) váš názor
Zdroje: lit. k dějinám umění a vyhledávání na internetu. K chrámu Rjóandži: Blog- www.hotovec.cz/blog/zahrada-rjoandzi
2. úkol pro Valerii a Nikol: studium k dějinám umění (vycházejte z doporuč.učebnice): k dispozici máte dva pracovní list PL - do jednoho si uděláte shrnutí k PRAVĚKÉMU UMĚNÍ, do druhého k EGYPTU:
1 str. - Název (př. Pravěk), seznam uměleckých děl (vlastní výběr + díla, které máte v obr.deníku si vytáhněte třeba červeně- v tomto případě Menhiry v Carnacu si zapíšete k pravěku)
2. str. - základní charakteristika, hl. znaky a poznámky - stručně a jasně, sloužit to má k rychlému přehledu
3. úkol pro Terku a Zorku: návštěva výstavy Františka Vargy v Museu pod Vodárnou a následné zpracování PL - viz úkoly z 21. září
VÝUKA 21. ZÁŘÍ
Úkoly: 1. všichni budou mít z vernisáže vyplněný PL - 1.str. poznámky k Františku Vargovi a jeho dílu, na druhou stranu se vlepí vámi vytvořený soubor vybraných děl Františka Vargy (pokud nemáte možnost si to někde vytisknout, přineste mi soubor na flešce a já vám ho vytisknu ve škole)
2. pro nově zařazené studentky do rozš. studina - zpracujete si úvodní stránku do Obrazového deníku - ve vybraném stylu vytvořte svůj autoportrét a vlepte si ho na úvodní stranu
3. pro Valerii a Nikol: a) do výuky si přineste všechny vaše výtvarné práce staré max. 2 roky (mohou být i ve foto-dokumentaci - ale vytištěné k prezentaci)
b) mrkněte na střední um. školy a popřemýšlejte, na jaký obor byste se chtěly hlásit - určitý výběr dám na společný chat
K práci ve výuce: s sebou tužky (H, HB, B)
VÝUKA 14. ZÁŘÍ
1. část výuky:
Vernisáž František Varga Jubileum
Museum pod Vodárnou
Sraz na výtvarce, odchod na vernisáž v 16.55, návrat z vernisáže kolem 18.00.
S sebou: foťák v mobilu, propiska na poznámky
2. část výuky:
ORGANIZAČNÍ
S sebou: noví žáci pořadač na vkládání papírů A4 (stávající žáci Obrazový deník), psací potřeby, sešit na poznámky
návštěvníků stránky | |
---|---|
celkem | 105 351 |
tento týden | 121 |
dnes | 3 |