Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

PROGRAM NA ŠKOLNÍ ROK 2019/20:osobní stránka

PROGRAM NA ŠKOLNÍ ROK 2019/20

Rozdělení žáků do skupin:
Žáci 5-6 let – přípravné studium a 7-9 let mladší žáci: v těchto skupinách si žáci budou zkoušet různé techniky a postupně se seznamovat s problematikou výtv.oboru.
Starší žáci nad 10 let – možnost volby skupiny dle zaměření (žáci nahlašují na konči školního roku a noví žáci jsou přiřazeni dle volných míst ve skupinách): skupiny zaměřené na plošnou tvorbu (kresba, malba, grafika, kombinované techniky) s drobným zapojením prostorové či objektové tvorby a skupiny zaměřené na prostorovou a objektovou tvorbu (práce s různými materiály apod., návrhová kresba, malba, akční a experimentální malba).
Rozšířené studium – pro vybrané žáky s hlubším zájmem o výtvarný obor.

ROZVRH SKUPIN  2019/20


ÚTERÝ

14.00-16.30

Mladší žáci: 8-9/10 let

ÚTERÝ

16.45-19.00

I.(II.)stupeň zákl.studia:

Program: NEZBYTNÉ VĚCI

STŘEDA

15.00-17.30

I.(II.)stupeň zákl.studia: 

Program: SVĚT FIGURY A OBRAZU

ČTVRTEK

14.00-16.30

Mladší žáci: 5-7/8 let

ČTVRTEK

16.45-19.00

Rozšířené studium

PÁTEK

14.00-16.30

I.(II.)stupeň zákl.studia :

Program: NEZBYTNÉ VĚCI

PÁTEK

16.45-19.00

I.(II.)stupeň zákl.studia:

Program: SVĚT FIGURY A OBRAZU

 


PROGRAM A SEZNAM POMŮCEK PRO MLADŠÍ ŽÁKY/také přípravné studium/:

Zákl.informace k programu: Základem je plošná (malba, kresba, grafika,…), prostorová (keramika,…), objektová (práce s různým materiálem) tvorba a častější střídání tématických celků. Součástí je naučit se umět dívat kolem sebe,prožitek z tvorby, seznamování se s výtvarnými prostředky a experiment a nahlédnutí do výtvarné kultury.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík  se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný), přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně.Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) umyvatelný ubrus na stůl (rozměry – cca 1 m x 80cm), hadříky (menší, nastříhané),houbičky,štětce (štětinové/na temperu/ - min. 6 ks a vlasové /na vodovky/ – min. 6 ks, velikosti od 0 po 20 a více;nekupujte štětce, které línají!!!), velká umělohmotná paleta,

akvarelové barvy (vodové barvy nebo anilinky), tempery, pastelky, barevné fixy,černý fix, tužky (měkké a tvrdé), voskové pastely (nejméně 24 odstínů), guma a plastická guma, strouhátko, nůžky


PROGRAM A SEZNAM POMŮCEK PRO PLOŠNOU TVORBU – SVĚT FIGURY A OBRAZU:

Zákl.definice programu: Propojujícím tématem bude figura a její studium v hlíně a kresbě. Uvědomění si proporčního a pohybového aparátu u člověka a jeho aplikace do další tvorby v grafice, malbě, popř. jiné technice. Inspirovat se budeme např. komiksovou tvorbou a vyzkoušíme si malbu olejem na plátno. Dále bude možnost i tzv. zpracování individuálního tématu v libovolné technice na základě návrhů pedagoga či samotných studentů.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný), přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou.Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) součástí mohou být i pomůcky z minulého školního roku (ve škole mám napínací rámy na hedvábí, žáci toho dle zájmu mohou využít – dá se na to malovat právě tušemi, na škole mám i barvy na hedvábí)

c) měkké a tvrdé tužky, měkké pastelky a pastely, propiska,nůžky, kvalitní násadka na redispero, gumy, strouhátko, velký a pevný ubrus,ručník, hadřičky, houbičky, kroužkový záznamník A5 (na zápisky)

d) vlastní sada rydel na linoryt a špachtlí na keramiku

e)plátna na olejomalbu (1 a více, různé formáty), vlastní sada olejových barev (na doplnění budou mít i ve škole), dřevěná paleta, štětinové štětce (rozsah od 0-20, ploché i kulaté)

f) popř.akvarelové či temperové barvy

g) doporučuji, ale je to dobrovolné – dřevěná deska na napínání papíru A2 – bude pečlivě podepsaná a používat ji bude pouze vlastník desky (jinak jsou na školena zapůjčení, ale ne moc v dobrém stavu)

h) složka na kresebné a malířské práce v různých formátech od A3 po A1 –dobrovolné – hlavně pro ty, kteří si chtějí v rámci studia přenášet práce

 

PROGRAM A SEZNAM POMŮCEK PRO PROSTOROVOU A OBJEKT. TVORBU – NEZBYTNÉ VĚCI:

Program: V programu navážeme na práci minulého školního roku a budeme si hrát ze starými nepotřebnými předměty a dávat jim novou funkci a význam. Abychom měli ale i něco studijního, tak si uděláme figuru, jak je u programu plošné tvorby – co takto studijní kresbička a plácání se v hlíně? Jinak počítám opět s experimentováním s různými materiály nejen v prostorové a objektové tvorbě a s možností pro nadšence navázat na práci se dřevem.

Základní seznam pomůcek:

a) Žák do výtvarky bude mít kufřík se jmenovkou (nebo jiný úložný prostor) pro výtvarné pomůcky - dobře uzavíratelný (sourozenci společný),přezůvky a převlečení, ručník. Kufřík s výtvarnými pomůckami, ručník a přezůvky si žák může nechávat v učebně/šatně. Převlečení si bude nosit s sebou. Všechny výše uvedené položky bude mít žák čitelně podepsané.

b) staré předměty: tvoříme ze starého nové: najděte si nějaké zajímavé kousky (přemýšlejte!), které byste jinak normálně vyřadili -staré hračky, stolní hry,drobný nábytek (stoleček, židle,…), oděvy, nádobí apod.

c) odpadový materiál (plast apod.) dle uvážení a potřeby

d) špachtle na keramiku

e) dále měkké a tvrdé tužky,propiska, gumy, strouhátko, pravítko, kružítko, velký a pevný ubrus, ručník, hadřičky, houbičky, kroužkový záznamník A5 (na zápisky)

f) popřípadě tvrdé, štětinové štětce(na velkoformátovou, pastózní malbu) a špachtle, paleta (dřevěná a umělohmotná)

g) součástí mohou být i pomůcky z minulého školního roku – např. dláta a další nástroje na dřevo(řezbářská sada)


PROGRAM A SEZNAM POMŮCEK PRO ROZŠÍŘENÉ STUDIUM:

Program: Dějiny umění, studijní tvorba, individuální tvorba

Základní seznam pomůcek:

1. Pomůcky dle zvoleného programu pro základní studium

2. Pomůcky si dále doplňte dle potřeby dle základního seznamu pomůcek pro mladší žáky

3. Učebnice:„Kapitoly z dějin výtvarného umění“ –Vladimír Prokop; kroužkový pořadač na vkládání papírů A4 (polypropylenový) na Obrazový deník (týká se nových žáků, žáci, co už chodí, ho mají založený), psací potřeby



Pokud je nejasnost v zařazení žáka do programu, informujte se u pedagoga - přes kolonku Případné dotazy a vzkazy

návštěvníků stránky
celkem59 075
tento týden73
dnes38