Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

PRACOVNÍ SKUPINY: Program NEZBYTNÉ VĚCI:osobní stránka

PRACOVNÍ SKUPINY: Program NEZBYTNÉ VĚCI

Zde informace k výuce pro žáky nad 10 let, kteří si zvolili tento program.
Pracovní skupiny: Út: 16.45-19.00 a Pá: 14.00-16.30

DISTANČNÍ FORMA VZDĚLÁVÁNÍ


Jelikož spousta rozdělaných věcí zůstala na půdě školy, bude tedy domácí práce rozdělená následovně. Níže rozepíši okruhy úkolů a vy si vyberete, v kterém se dle svých možností budete pohybovat (může být jeden, ale i více, záleží na vás). Svůj výběr mi napíšete v chatu ve skupině, abych věděla na čem pracujete a mohla s vámi konzultovat plánovaný postup. Svůj postup práce mi budete dále posílat na facebookovou skupinu (viz info Vývěska výtvarky). V této skupině budou probíhat i individuální konzultace v chatu. Na facebook budu také dle možností dávat inspiraci k práci - dle toho, jak se vše bude vyvíjet.
Pokud nemáte připojení na facebook, tak se mnou komunikujte přes e-mail.

OKRUHY VÝTVARNÝCH ÚKOLŮ:


1. NEZBYTNÉ VĚCI: Pokračování v úkolu, který děláme ve škole. Týká se především těch, co si práci přenáší domů a mají k tomu doma podmínky. 

Jedná se o předělávání starého předmětu (drobný starý nábytek, hračky, poškoz.společenské deskové hry, šperky, oděv,...). Starý objekt se buď převádí do původního stavu (nahlédnutí letem světem do restaurátorské práce) nebo mu dát nový význam. Též můžete zapojit i ready made (tím jsme se zabývali v minulých letech).

2. INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE: Zde si můžete zvolit své vlastní téma, které zpracujete jakoukoliv libovolnou EXPERIMENTÁLNÍ technikou, kterou opět můžete dělat doma. Žáci, kteří mají ve škole v rámci individuálky rozdělané dřevo a nebo práci, na které dost zamakali a zůstala jim ve škole, tak se tomuto úkolu buď nevěnují a nechají si ho až do školy a nebo si vymyslí něco jiného, co by mohli dělat doma, popř. udělají část práce, na které doma mohou zapracovat. Tento úkol se dá dobře kombinovat i s ostatními úkoly - umožňuje jít v něčem víc do hloubky. ZDE SE HLAVNĚ NEBOJTE EXPERIMENTOVAT A REALIZOVAT SVÉ VLASTNÍ NÁPADY - experiment.malba/kresba, objektovka apod.

3. STUDIE FIGURY: uvádím okruhy, jak se figuře věnovat. Vyberte si jeden (i více) a důsledně se mu věnujte:

a) základní studie proporcí a pohybu figury dle dřevěného modelu - v kresbě (uhel, tužka, rudka, propiska,...) nebo v malbě (lehká akvarelová malba nebo tušová malba) - těchto studií by měla vzniknout větší série (A4 bohatě stačí)

b) svižné studie reálných osob - pokusit se zachytit osoby při práci, hře, odpočinku (rodiče, sourozence,...). Cvičení oka, koordinace oka a ruky, naučit se tzv. dívat, odpozorovat, zachytit. Těchto studií by měla vzniknout také větší řada. Vhodné výtv.prostředky - pero, propiska, tužka, pastelka,...

c) portrét vybrané reálné osoby (maminka, babička, sourozenec...) - jedná se o ucelený projektík, kde začnete s přípravnými skicami konkrétní osoby, které povedou ke konkrétní realizaci jejího portrétu. Vybraný jedinec bude na portrétu celý - to je zákl. podmínka. Jinak portrét můžete realizovat v malbě (klasická i experimentální), v kombinovaných technikách a pokud máte i nějakou modelovací hmotu, můžete jít i do plastiky.

d) figura a fotografie - možnost pro ty, kteří mají foťák a baví je fotit. Zachytit konkrétní osoby v zajímavé póze, pohybu, činnosti, dále se můžete pohybovat v portrétní oblasti.

4. PRÁCE S MŘÍŽKOU A KOPIE: Vyberte si libovolný obraz od nějakého výtvarníka a vytvořte jeho kopii za pomocí mřížky. Opakování matka moudrosti :).

návštěvníků stránky
celkem63 895
tento týden158
dnes42