Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

PRACOVNÍ SKUPINY: mladší žáci:osobní stránka

PRACOVNÍ SKUPINY: mladší žáci

Zde informace k výuce pro žáky do 10 let.
Pracovní skupiny - ideální rozložení:
Út: 14.00-16.30 pro žáky věku 8-9/10 let
Čt: 14.00-16.30 pro žáky věku 5-7/8 let

DISTANČNÍ FORMA VZDĚLÁVÁNÍ


INFORMACE PRO ŽÁKY DO 7 LET


U nejmenších dětí nebudu zadávat konkrétní úkoly. 

Vezměte si papíry, tužky, pastelky, barvičky, nůžky, lepidla - prostě cokoliv, co máte doma - a tvořte dle momentálního nápadu, samostatně se sourozenci, s rodiči... Vzniklé obrázky či jiný typ prací mi nafoťte a pošlete na e-mail, popř. na facebbokový profil nebo mi je ukážete, až se uvidíme ve škole. Zde je hlavně důležité si tvořivě hrát :).

Zájemci si mohou udělat i úkoly pro žáky nad 7 let - viz níže.

V případě dotazů se opět na mne můžete obrátit.


INFORMACE PRO ŽÁKY NAD 7 LET


Pracovní ÚKOL na téma BARVY A ŽIVLY:


Výtvarné pomůcky: pastozní barvy (tempery, akrylky,..), štětinové štětce (popř.i jiné nástroje, kterými lze nanášet barvu - např. špachtle, houbička), paleta, tvrdé papíry (různé formáty) či kartony, kelímky na vodu, hadřičky...


Co je podstatou úkolu? Míchání barev, práce s barvami. Správná volba štětce či jiného výtvarného nástroje. Figura a pozadí (uvědomit si, že nenamalujeme jen domeček a stromeček, ale ten domeček a stromeček se nachází v nějakém prostoru).


BARVY:

primární/základní barvy: žlutá, červená, modrá

sekundární barvy: namícháme ze základních

                           žlutá + červená = oranžová

                           žlutá + modrá = zelená

                           modrá + červená = fialová

terciální barvy: oranžová + zelená = citronová

                       oranžová + fialová = kaštanová

                       fialová + zelená = olivová

neutrální barvy: černá a bílá

stínové barvy: barvy s přimícháním černé

pastelové barvy: barvy s přimícháním bílé (červená + bílá = růžová)

teplé barvy: červená, žlutá, oranžová,... - vystupují do popředí

studené barvy: modrá, zelená, fialová,... - ustupují do pozadí


TÉMA: ŽIVLY: Oheň, voda, vzduch a oheň. Tímto úkolem navazujeme na práci ze školy. Úkol jsme dělali, ale s tím, že si konkrétní živel měli jen představit. Nyní, v domácím prostředí, se ho opravdu pokusí více nastudovat, především kvůli barvám, aby to nezůstalo u toho, že např. vodu namalují tak, že použijí modrou a trochu ji namíchají s bílou. Úkolem je jít do hloubky a vyhrát si s mícháním barev! BARVY A JEJICH MÍCHÁNÍ JSOU ZÁKLADNÍM KAMENEM CELÉHO CVIČENÍ!


Jak pracovat?

1. 4 živly = 4 týdny (práci si tedy rozvrhneme do čtyř týdnů).

2. Žák se zamyslí se, prozkoumá, nastuduje si,.. jak vypadá konkrétní živel - jak vypadá oheň (nad svíčkou, různé zachycení ohně - viz zdroj internet,...), jak vypadá voda (voda teče z kohoutku, ve vaně, déšť,...), vzduch (na ten jsem zvědavá, jak ho zobrazíte :)), země (půda, hmota).

3. Žák se pokusí v rámci správného užití barev zachytit podstatu konkrétního živlu. Vedle míchání barev se zkusí zaměřit i na pohyb - jak se daný živel může pohybovat? Voda - proudění, vír,...


Pokyny ke konzultaci úkolů:

Jak jsem výše napsala, jeden živel = jeden týden a je jedno, kterým živlem začnete. Každý týden v pátek byste mi zaslali hotové výsledky své práce a já Vám pošlu zpětnou vazbu. Ve vaší skupině stačí komunikace přes můj e-mail, ale pokud máte zájem, můžete se připojit na facebookovou skupinu. Pokud by byl nějaký problém - třeba že se nebudete moci připojit na internet, tak mi dejte vědět a domluvíme se na alternativně. Po čtyřech týdnech, pokud situace bude pokračovat, tak bych zadala další úkoly. Stejně obráceně, pokud půjdeme do školy dříve, tak děti pak neudělají vše.


Orientačně:

1. práce - do pátku 27.3.

2. Práce - do pátku 3.4.

3. práce - do pátku 10.4.

4. práce - do pátku 17.4.

návštěvníků stránky
celkem63 898
tento týden161
dnes3