Svet-Stranek.cz
osobní stránka
VÝTVARKA

PRACOVNÍ SKUPINY se zaměřením na prostorovou a objektovou tvorbu::osobní stránka

PRACOVNÍ SKUPINY se zaměřením na prostorovou a objektovou tvorbu:

Zde informace k výuce pro žáky nad 10 let, kteří si zvolili tento program.
Pracovní skupiny: Út: 16.45-19.00 a Pá: 14.00-16.30

VÝUKA 30. 5. - ÚTERNÍ SKUPINA


INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY - proběhne prezentace a hodnocení vašich individuálních projektů. Je to součástí celkového hodnocení. Žáci, kteří mi chodí do rozšířeného studia, tak je možno odprezentovat 1. června v rozšířáku.


Důležitá pozn.: INSTALACE ZÁVĚRENÉ VÝSTAVY - viz níže, v pátek 2. června od 8.00 hod. 
Ráda bych vás požádala, kdo může, přijďte v pátek pomoci se závěrečnou výstavou. Dejte mi vědět např. přes chat.

VÝUKA 2. 6. - PÁTEČNÍ SKUPINA


INSTALACE VÝSTAVY VÝTVARNÉHO OBORU

V tento den budeme v prostorách školy instalovat závěrečnou výstavu.

KLASICKÁ VÝUKA PROTO DNES ODPADÁ.

Instalaci začínáme od 8.00 hod. V tento čas mi přijďte do ateliéru.

Pokud někdo přijde později, tak se plynule zapojí do práce. Instalace bude především probíhat na hlavní budově.

Potvrďte mi, kdo z vás přijde již v těch 8.00 hod. a kdo později.

Pokud půjde všechno dobře, tak bychom mohli instalaci dokončit cca do 15.00 hod. Jinak samozřejmě jedeme do té doby, dokud výstava nebude hotová


VÝUKA 23. 5. - ÚTERNÍ SKUPINA


INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY - dokončování


VÝUKA 26. 5. - PÁTEČNÍ SKUPINA


INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY - proběhne prezentace a hodnocení vašich individuálních projektů. Je to součástí celkového hodnocení. Žáci, kteří mi chodí do rozšířeného studia, tak je možno odprezentovat 1. června v rozšířáku.



PÁTEČNÍ SKUPINA - DŮLEŽITÉ INFO!!!


VÝUKA  v pátek 19. května z osobních důvodů ODPADÁ.


NÁHRADNÍ VÝUKA proběhne v PONDĚLÍ 15. května.

Časové rozmezí: 14.00 - 19.00 -  v tomto čase můžete dojít kdykoliv a pracovat na své individuální práci - tzn. že si můžete splnit své klasické 3 vyuč.hod. nebo můžete být na výtvarce v celém rozsahu. 

Pozn.: Pokud někdo z vás nemůže přijít v pondělí, tak může dojít v úterý, ve středu nebo ve čtvrtek do jiné skupiny (mimo rozšířák) - viz rozvrh. Jen mi napište, kdy byste přišli, ať s vámi počítám.




ÚTERNÍ SKUPINA - 9. května


VÝUKA ODPADÁ kvůli PLENÉRU V HALUZICÍCH



VÝUKA -  květen


Příprava na výuku:

INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY


Do konce května všechny individuální projekty budou hotové.


DŮLEŽITÁ součást vašeho projektu je ZÁVĚREČNÁ PREZENTACE spojená s obhajobou. Bude to součást celkového hodnocení.


ÚTERNÍ SKUPINA - závěrečná prezentace proběhne 30. května

PÁTEČNÍ SKUPINA - závěrečná prezentace proběhne 26. května



VÝUKA -  duben


Příprava na výuku:

INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY



VÝUKA 7. dubna

VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY - výuka odpadá




VÝUKA - březen, duben


Příprava na výuku:

INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY



TÝDEN 13. - 17. března

JARNÍ PRÁZDNINY -VÝUKA ODPADÁ



VÝUKA - březen


Příprava na výuku:

INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY



VÝUKA  28. 2. (út sk.) a 3. 3. (pá sk.)

Vážení rodiče,

tento týden se výuka pro NEMOC ruší.

Děkuji za pochopení



VÝUKA - únor


Příprava na výuku:

INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY



3. února - POLOLETNÍ PRÁZDNINY - v tento den výuka odpadá




VÝUKA - leden


Příprava na výuku:

Jedeme v INDIVIDUÁLNÍCH PROJEKTECH - na konci každé výuky si definujeme přípravu na další hodinu - u každého samozřejmě bude jiná. Zde konkretizovat nebudu. Kdo má krátkou paměť, tak si bude zapisovat do osobního deníku. 



VÝUKA 10. 1. (út sk.) a 13. 1. (pá sk.)


Příprava na výuku:

Začínáme INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY - viz příprava, jak jsme si definovali minulou hodinu. Kdo minulý týden nebyl ve výuce, tak si individuální projekt teprve stanovíme



VÝUKA 3. 1. (út sk.) a 6. 1. (pá sk.)


Příprava na výuku:

Začneme INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY.


VÝUKA 20. 12. - ÚTERNÍ SKUPINA


Výuka bude dnes volnější - vlastní tvorba dárků na Vánoce



VÝUKA 23. 12. - PÁTEČNÍ SKUPINA

VÁNOČNÍ PRÁZDNINY - výuka odpadá


VÝUKA 6., 13. 12. (Út sk.) a  9., 16. 12. (Pá sk.)


Dokončování  rozdělaných prací.

PÁTEČNÍ SKUPNA 16. 12. - prezentace, reflexe a hodnocení výtvarných interpretací


VÝUKA 29. 11. - ÚTERNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

Myšlenková příprava na individuální práci:

Přemýšlejte už nejen obsahu vaší individuální práci, ale i o technikách, v kterých byste chtěli své téma realizovat.

Techniky, v kterých se můžete realizovat:

1.  Plošné techniky: malba, kresba, grafika, koláž, asambláž, kombinované techniky, práce se šablonami, experimentální malba apod.

2. Prostorové techniky (minulou hodinu jsme se o nich hodně bavili): v rámci plastiky - keramika, modelovací hmoty. v rámci sochy - dřevořezba, řezba ze sádry. také práce s papírem

3. Objektová tvorba - práce s různými materiály


VÝUKA 2. 12. - PÁTEČNÍ SKUPINA


Myšlenková příprava: viz níže 25. 11.



VÝUKA 22. 11. - ÚTERNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

bez přípravy


VÝUKA 25. 11. - PÁTEČNÍ SKUPINA

VÝTVARNÝ ZÁJEZD DO BRATISLAVY - výuka odpadá


Myšlenková příprava na výuku 2. 12.:

Zatím přemýšlejte o tom, jaká žánrová oblast vás zajímá. Jinak se dokončují výtvarné interpretace nebo se pracuje na novém výtvarném úkolu, který jsme si rozvedli minulou hodinu.

ŽÁNRY VE VÝTVARNÉM UMĚNÍ: Historický, náboženský, mytologický, žánrový, portrét, akt, krajinářství, zátiší, psychologický, fantastický/sci-fi, politický/společensko-kritický, oblast přírody, vědy, techniky



VÝUKA 15. 11. - ÚTERNÍ SKUPINA


Myšlenková příprava na výuku:

Zatím přemýšlejte o tom, jaká žánrová oblast vás zajímá. Jinak se dokončují výtvarné interpretace nebo se pracuje na novém výtvarném úkolu, který jsme si rozvedli minulou hodinu.


ŽÁNRY VE VÝTVARNÉM UMĚNÍ: Historický, náboženský, mytologický, žánrový, portrét, akt, krajinářství, zátiší, psychologický, fantastický/sci-fi, politický/společensko-kritický, oblast přírody, vědy, techniky


VÝUKA 18. 11. - PÁTEČNÍ SKUPINA

Příprava na výuku:

Návaznost na minulou hodinu.

Ti, co mají práci hotovou,  budou pracovat na novém výtvarném úkolu - speciální příprava není nutná.


VÝUKA 8. 11. - ÚTERNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

Žáci, kteří dodělávají práci z minulých hodin nebo ani práci nezačali (výtvarná interpretace díla), do výuky přijdou dle toho připraveni.

Ostatní žáci - bez přípravy.


VÝUKA 11. 11. - PÁTEČNÍ SKUPINA

Příprava na výuku:

Návaznost na minulou hodinu



VÝUKA 1. 11. - ÚTERNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

Návaznost na minulou hodinu


VÝUKA 4. 11. - PÁTEČNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

VÝTVARNÁ INTERPRETACE UMĚLECKÉHO DÍLA

Příprava INDIVIDUÁLNÍ dle vybraného um.díla v bloku výtvarné kultury:

1. Eliška R.: Téma: Portrét z rodiny nebo své kamarádky/kamaráda Technika: akryl/balakryl, Příprava: do výuky si přines VLASTNÍ sérii fotek osob, které budeš chtít malovat (nejlépe vytištěné, mohu vytisknout i ve výuce, pokud není možnost vlastního tisku). Důležité - detailní zaměření fotky na obličej.

2. Vašek R.: práce v objektové tvorbě - propojování klasických výtvarných materiálů s netradičními (alternativními) ve svém vlastním tématu - dle toho příprava na výuku

3. Anička B.:  jelikož jsi minulou hodinu chyběla, detaily si vysvětlíme ve výuce. Ale ať jsi aspoň trochu připravená. Ve své práci budeš vycházet z díla, ke kterému jsi zpracovávala PL. Obsahem bude: vytvoření scény se zvířecími protagonisty imitujícími lidskou společnost (místo lidí budou zvířata). Tvorba bude objektová, takže materiál hledej kolem sebe - nějaké hračky, reálné objekty - tvořit budeš z toho takové divadlo. 

4. Jana B.: Obsah: Hlubší zkoumání mýtů, legend, poezie,..., využití kryptologie, vymyšlených jazyků, znaků, symbolů, textů, čísel,.. Technika: plošná - kombinovaná, vlastní zvolení podkladu, formátu,...

5. Pavla O.: Téma: Jídlo - př. párky v rohlíku, koktejly, zákusky, smažené kuře, vege menu atd. - vlastní kompozice a řešení vztahu mezi jednotlivými jídly a nápoji, Příprava: není špatné si vytvořit vlastní sérii fotek, které použiješ pro malbu akrylem na desku či plátno. Pokud budeš chtít plátno, tak nutné zakoupit. Desku máš k dispozici ve výtvarce.

6. Madlen Z.: Technika: mobil, kinetické umění, Materiál: drátky, šňůrky, plechy, plast, kartony,... - dle myšlené podoby mobilu (téma - vlastní)

7. Sára Ř: jelikož jsi minulou hodinu chyběla, detaily si vysvětlíme ve výuce. Vlastní příprava není nutná. 

8. Lenka Z.: Téma: Figurka koně, Technika: socha-práce se sádrou, Příprava: přinést si plastovou hlubší vaničku (př. od většího rostlinného másla nebo zmrzliny - aby měla kvádrový tvar) - na odlitek sádry.

9. Zuzka A.: Technika: instalace, Téma: Světová energetická krize - vyčerpání neobnovitelných zdrojů, Příprava: Důležitá je myšlenková koncepce - hledání informací, práce s vlastním názorem, který přetavíš do instalace, na kterou použiješ vlastní materiál 

10. Beátka B.: Téma: Lokomotiva, vlaky, Technika: malba akrylem, Příprava: na břeclavském (či jiném) nádraží si vytvořit sérii vlastních fotografií vlaků (celek, detail)

11. Sofie Č.: Téma: Místnost se židlí. Technika: malba, Cíl: hledání vlastního stylu, jak toto téma zajímavě malířsky uchopit.

12. Šárka K.: Téma: Mraky. Cíl: kresebné a malířské studie mraků. Příprava: vytvořit si vlastní fotografickou sérii mraků.



VÝUKA 25. 10. - ÚTERNÍ SKUPINA


Příprava na výuku:

VÝTVARNÁ INTERPRETACE UMĚLECKÉHO DÍLA

Příprava INDIVIDUÁLNÍ dle vybraného um.díla v bloku výtvarné kultury:

1. Nela B. a Elen J.: Téma: Krajina či pouliční scéna, Technika: akvarel/kvaš

Příprava: do výuky si přineste vlastní pohlednici s krajinou či pouliční scénou (ne z internetu! nějakou pohlednici z dovolené nebo si udělat průzkum u příbuzných, přátel - jestli by třeba pohlednici nezapůjčili) 

2. Pája P. a Ondra Č: Téma: Portrét oblíbeného herce, zpěváka, vědce,... Technik: akryl/balakryl, Příprava: do výuky si přineste fotografii osoby, kterou budete chtít malovat. Důležité - detailní zaměření fotky na obličej.

3. Klára M.: Úkol: experimentování s abstrakcí, formáty, barvou,

Příprava do výuky: pixla bílého latexu, plastové kelímky od kafé (min. 6)

4. Terka K.: Téma, obsah, motivy: mapy, vlajky, města, symboly,... - práce spojená s konkrétním vybraným městem (př. Paříž) a jeho symboly - k tomu příprava , Technika: plošná-kombinovaná - kresba: koláž, kaligrafie, kresba, malba,... - k tomu příprava, pokud bude nutné něco ke koláži

5. Julie P.: Téma: volné, Technika: kašírování, Příprava: přinést si novinové, obalové papíry, růžné krabice od mléka nebo jiné 

6. Verča B.: práce v objektové tvorbě - propojování klasických výtvarných materiálů s netradičními (alternativními) ve svém vlastním tématu - dle toho příprava na výuku

7. Hanka N.: budeš se věnovat grafické technice, spec.příprava není nutná


VÝUKA 28. 10. - PÁTEČNÍ SKUPINA

PODZIMNÍ PRÁZDNINY - výuka odpadá



VÝUKA 18. 10. (Út sk.) a 21. 10. (Pá sk.)


1. INDIVIUDÁLNÍ STUDIJNÍ PRÁCE - ve výuce si uděláme společnou reflexi vaší třítýdenní studijní práce. Pokud jste pracovali na nějakých studií doma, tak je nezapomeňte přinést, abychom to měli v celkovém kontextu.

2. VÝTVARNÁ KULTURA - ve výuce jste si vyhledávali jedno konkrétní dílo na základě líbivosti a informace k němu včetně autora jste zpracovávali v rámci pracovního listu. K tomuto připomínám úkol, jehož součástí bylo vyhledat si další díla od daného autora a udělat si takové vlastní srovnání, jestli se vám od něj líbí jen to vybrané dílo a nebo jeho celková produkce.

3. ZÁJEZD-DANUBIANA - kdo z vás chce ještě jet, tak mi přineste do hodiny vyplněnou přihlášku (pokud možno i s platbou)




VÝUKA 11. 10. (Út sk.) a 14. 10. (Pá sk.)


NÁVAZNOST NA STUDIJNÍ PRÁCI Z MINULÝCH HODIN



VÝUKA 4. 10. (Út sk.) a 7. 10. (Pá sk.)


Příprava na výuku:

1. Návaznost na studie z minulé hodiny - STUDIJNÍ KRESBA - s sebou opět tužky 

2. VÝTVARNÁ KULTURA - budeme pokračovat ve vyhledávání umělců, kteří jsou svou tvorbou vám blízcí - práce přímo v hodině s literaturou, pracovním listem (dostanete ode mne) - s sebou ještě deníček na poznámky.

Kdo už mi v hodině PL zpracoval, tak za DÚ si na internetu pro zajímavost vyhledá další autorova díla - vlastní průzkum.

3. Žáci, kteří ještě neprezentovali PORTFOLIO, tak si ho přinesou do výuky - viz níže (výuka 20. a 23. 9.). Je to důležité pro další práci.

4. Kdo z vás mi ještě neodevzdal obraz Cesty Y, tak mi do výuky přinese.


Pozn.: Veškeré nejasnosti se mnou můžete konzultovat přes soukromý nebo skupinový chat.



VÝUKA 27. 9. (Út sk.) a 30. 9. (Pá sk.)


Příprava na výuku:

1. Žáci, kteří minulou hodinu neprezentovali PORTFOLIO, tak si ho přinesou do výuky - viz níže (výuka 20. a 23. 9.). Je to důležité pro další práci.

2. Na dnešek si přichystejte hlavně tužky. Úkoly, které budou zaměřené víc na studijní tvorbu, budete mít pak zadané individuálně. 

3. Vezměte si i deníček (...) na poznámky  - zaměříme se i na oblast umění.

4. Kdo z vás doma dodělával obraz Cesty Y, tak již přinese hotové.




VÝUKA 20. 9. (Út sk.) a 23. 9. (Pá sk.)


Příprava na výuku:

PORTFOLIO: Do výuky si přineste vypovídající soubor svých VÝTVARNÝCH PRACÍ (kresby, malby, fotky, digitální tvorba, studijní práce, objektové, prostorové,..., domácí i školní tvorba).

Způsob prezentace:  Výtvarné práce můžete donést ve fyzické nebo v digitální podobě nebo to zkombinovat. Pro digitální podobu práce nafotíte a seřazené ve složce přinesete na flešce nebo mi je pošlete v soukromém chatu.

Ve výuce budete prezentovat svou dosavadní výtvarnou tvorbu na základě předložených výtvarných děl a krátkého povídání, které je bude dávat do souvislostí - jaké jsou mé oblíbené výtvarné techniky, témata, motivy, co mne nejvíc na výtvarné tvorbě baví, co mi jde a co mi nejde apod.


VLASTNÍ ZOBRAZENÍ CESTY Y: 

Kdo nezvládl dokončit ve výuce (14. a 16. září), tak do dvou týdnů dotvoří doma a hotové mi přinese do školy.




ÚTERNÍ SKUPINA: 13. září - zahájení výuky

Na první hodinu stačí mít přezůvky a převlečení. Výtvarné pomůcky dle seznamu stačí mít plně dokoupené nejpozději do konce září. 


PÁTEČNÍ SKUPINA: 16. září - zahájení výuky

Na první hodinu stačí mít přezůvky a převlečení. Výtvarné pomůcky dle seznamu stačí mít plně dokoupené nejpozději do konce září. 


návštěvníků stránky
celkem97 020
tento týden2
dnes2